יום שבת, 9 בנובמבר 2013

הסבון בוכה מאוד

התפרסם בהארץ ב-9.11.2013

(צילום: עינת קדם)



מתקן החפיפה (צילום: עינת קדם)

הפוסט מופיע בספרי "אל תשכחי את השער". הספר בתהליכי הפקה.

צילום של כריכת הספר "אל תשכחי את השער" מאת עינת קדם. בצילום שביל עפר ארוך, משני צידיו מדרון דשא ועצי יער. בקדמת הצילום מחסום חשמלי. המחסום סוגר את המעבר לשביל, אך בצד שמאל נותר רווח צר למעבר.



1 . אוף:
10 בנובמבר, 2013, בשעה 12:29
היה לי קשה מאוד לקרוא את זה בתור אמא לילדה נכה. אני לא מקלחת כל יום כי זה סיפור סיפור שממנו שתינו יוצאות מותשות. שלא לדבר על הפחד שלי להחליק כשאני מרימה אותה… אני יודעת שהיא משלמת הרבה מחירים על הנכות שלה אבל לשמוע את זה ממך זה כמו לשמוע משהו שהיא אף פעם לא תאמר כדי לא לצער אותנו.
אצלי יש עוד דילמה של לכוון את המים החמים בדיוק בדיוק לטמפרטורה הנעימה. זה הכי קשה. כי זה אינדיבידואלי. התענוג הוא להתקלח בדיוק במידת החום שנעימה לאדם שמתקלח וכמה שאני לא עושה מאמצים כדי שהיא תהנה – תמיד יוצא לי מדי קר מדי חם, ועד שמגיעים לבדיוק…נגמר וצריך לצאת. ועל הויתור על האינטימיות בכלל עוד לא התחלנו לדבר….


2 . דפוק על אסלה: 
10 בנובמבר, 2013, בשעה 12:55
מכיר את החברה ואת הציוד – אם אפשר לסייע, צרי קשר…


3 . ואו: 
10 בנובמבר, 2013, בשעה 15:14
תודה.
זה מאיר עיניים, ולא משהו שלרגע הייתי נותנת עליו את הדעת.
הארת את חיי היום יום באור מיוחד


4. רוטווילר: 
10 בנובמבר, 2013, בשעה 15:32
כבר מזמן נאמר נכה/קשיש טוב זה נכה/קשיש שאינו נזקק בצורה כזו או אחרת לעזרה מהציבור,- קרי הבי"ל, כי עבורם (בהכללה גסה), נכה/קשיש הנזקק לעזרה הוא עול על האוצר ומעמסה על הפקידון הנאלץ לעבוד- לעבד את הנתונים שבתיק.


5. זהבית: 
10 בנובמבר, 2013, בשעה 21:11
חרקתי שיניים לקרא את הסבל הזה שקיים במדינה האיומה שלנו.איך לא מתחשבים פה בנכים איך ממררים את חייהם..בושה וחרפה לביטוח הלאומי שהוא פרצופה המכוער והמאוס של המדינה .מדינה נמדדת ביחס לחלשים ולנזקקים.
יתכן שלא הבנתי את כל המהלך הקשה מאד שאת צריכה לעבור אבל עלה בדעתי שאולי עדיף שתשתמשי בכסא שקיים בבתי חולים, כזה שאפשר לשבת עליו מעל אסלה ..על גלגלים ופתח .אפשר לקפל כסא כזה ואפשר להתקלח מעל האסלה .המים זורמים לתוכה וגם לידה אבל לא נורא.אפשר להוריד אותם עם מגב ולא לקום מהכסא אלא להתגלגל איתו החוצה מהמקלחת…לדעתי מיד שרה תוכלי לקבל כסא כזה ללא עלויות ניכרות. ואולי יש ליד שרה עוד כלים להעזר בהם. יחד עם זאת אני הייתי מציעה לך להמחיש באופן ויזואלי את הבעיה ולנסות לפנות לגורמים שממציאים אבירי עזר לנכים שינסו לבנות משהו מתאים עבורך ועבור נכים דומים..יש גורמים שעוסקים בבניית כלים כאלה.ואם את לא מצליחה להגיע אליהם פני לרב פירר הוא ללא ספק ידע להפנות אותך..מקוה שעזרתי במשהו. הרבה בריאות וכל טוב לך.


6. אבישג פונדק גזית: 
11 בנובמבר, 2013, בשעה 10:05
תודה לך על הפוסט מאיר העיניים הזה, תודה שאת משמיעה את קולם של הנכים שלא נשמע מספיק


7. ריטה: 
12 בנובמבר, 2013, בשעה 20:48
אוי כמה שהמצב מוכר לי עד כאב. אבל היות ואני נכה ותיקת שנים, למדתי טריקים כדי להקל ולו במעט את הסיוט כי על מקלחת חמימה וזורמת וריחנית לא אוכל לוותר.
ראשית – רכשתי מספר שטיחונים שמצידם התחתון הם מגומי הנצמד לריצפה ובצידם העליון בד מגבת מחוספס כך שאין סיכוי להחלקה. שטיחונים אלה כביסים במכונת כביסה גם. שטיחון כזה צמוד לאסלת השירותים, בזמן מקלחת מרימים אותו, ושטיחון נוסף מעט גדול יותר, צמוד למיטה. המעבר מכסא הרחצה הוא אל המיטה. שם גם אני מתלבשת ומיטיבה להתנגב בגלל יציבות הישיבה. בצמוד למיטה יש לי שידה מאד יציבה ובגובה המתאים שאוכל להעזר בה לצורך המעבר לכסא הממונע וממנו.
כמובן שללא עזרתו של המטפל, לא הייתי יכולה לעשות זאת כי אני פגועה ברגליי ובידיי. קשה, כואב, עצוב אבל לא מדמיינת לוותר על כך.
בימים שבמיוחד אני מתקשה במעברים, יש גם כאלה, התקנתי בצמוד לאסלה, טוש קטן ואיתו אני יכולה לשטוף את עצמי במים זורמים.
טיפ נוסף – עשית טוב שלקחת כסא רחצה מרופד כי מושב מפלסטיק מאד חלק כשרטוב ואם יציבתך בישיבה חלשה, זה מסוכן. לעומת זאת יש ריפוד קשה יותר שאינו שוקע ואינו נדבק.
מציעה לך ביקור במילב"ת שנמצא בתל השומר. יש שם יועצים מומחים לכל תחום של קשיים בתיפקוד ובכל סוגי הלקויות. מאחלת לך החלמה.


8. צביקה אורן: 
26 בדצמבר, 2013, בשעה 10:08
עינת שלום,
תתקשרי למילבת מילבת היא עמותה ציבורית ללא כוונת רווח (ע.ר.) המסייעת לשיפור איכות החיים ושילובם בחברה של ילדים, מבוגרים וקשישים עם מגבלה ברמת תפקודם באמצעות סביבה טכנולוגית מותאמת.
במילבת צוות שיקומי רב-מקצועי (הכולל מרפאים בעיסוק, קלינאית תקשורת ופיזיותרפיה) מומחה בתחום טכנולוגיה מסייעת. הצוות מעניק ייעוץ להתאמת אבזרי עזר ומידע היכן ניתן להשיגם.
במקרים שבהם לא קיים כל פתרון מסחרי המתאים לצורכי הפונה, מצטרפים לתהליך צוות 300 מתנדבי מילבת – מומחים בתחום טכנולוגיה ועיצוב אשר מפתחים בהתנדבות את אביזר העזר הנדרש המותאם באופן אישי לצרכי האדם.
טלפון: 03-5303739

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.