יום ראשון, 3 באפריל 2016

כשרוזי שרה מושיק עפיה

פורסם בהארץ ב-3.4.2016

רוזי בגופיה ורודה, מכנסי ג'ינס, חובשת כובע לבן מבד, מחייכת
רוזי. (צילום: עינת קדם)

 

רוזי בשיער כהה ארוך חלק, לובשת גופייה שחורה, מחייכת למצלמה
רוזי בימים הראשונים להיכרותנו (צילום: עינת קדם)

 

 

רוזי יושבת נמוך באוויר, מחזיקה כלב קטן וחמוד לבן שמקרב את ראשו אליה. לובשת חולצה אפורה, מכנסיים שחורים, נעלי ספורט לבנות, קוקו, מחייכת
(צילום: עינת קדם)

 


אני בכיסא גלגלים ממונע שרואים רק את הידיות שלו, לובשת טריקו תכלת, מחרוזת בורדו, שיער חום חלק עד מעבר לכתפיים. מחזיקה בידיה של רוזי שעומד מאחוריי. רוזי לובשת שמלה פרחונית בצבעי סגול, לבן ושחור, קוקו בשיער, שרשרת זהב עם תליון. נמצאות קרוב לגדר של האגם בפארק הלאומי, מחייכות.
רוזי ואני בפארק הלאומי (צילום: עינת קדם)
צילום נוסף מאותו יום בפארק. רוזי יושבת על הדשא, יד ימין נשענת על הדשא ויד שמאל על ברך שמאל. מחייכת
(צילום: עינת קדם)

 



רוזי בשיער חום כהה חלק ארוך, לובשת טריקו לבנה, מחייכת. מאחוריה רואים קרוב את החול בחוף הים, אנשים בחוף ואת הים.
רוזי בחוף ירושלים (ליד בית האופרה) בתל אביב (צילום: עינת קדם)


רוזי לובשת שמלה ירוקה פרחונית קצרה עם כתפיות דקות, שיער פזור ארוך כהה חלק, משקפי שמש. אני בטריקו עם פסים דקים בשחור ולבן, שיער חלק עד מעבר לכתפיים, גוונים, אודם. שתינו מחייכות. מאחורינו דדש ירוק וצמחייה ירוקה של הפארק.
רוזי ואני בגינה באחד הרחובות הסמוכים לבית הקבוע ברמת גן  (צילום: עינת קדם)


רוזי יושבת על כורסה עם כיסוי בד פרחוני, שתי הרגליים מקופלות למעלה. לובשת מכנסיים בצבע צהוב חרדל, גופייה בהירה, יחפה, קוקו, מחייכת
רוזי בדירה השכורה בדרך בן גוריון ברמת גן (צילום: עינת קדם)

 


רוזי לובשת ז'קט שחור, שיער אסוף בקוקו, ידיים על שולחן המסעדה משולבות באוויר, מחייכת.
רוזי במסעדת מוזס בתל אביב (צילום: עינת קדם)


רוזי לובשת חולצה אדומה שחושפת כתפיים, חצאית ג'ינס קצרה, שיער פזור ארוך חלק כהה, עגילים ארוכים, מאופרת, משעינה את שתי ידיה על מעקה ברזל ומסתכלת  הצידה, מחייכת
רוזי בצילום מתוך סדרת צילומים ליד ביתנו הקבוע, בערב ראש השנה סמוך לאחר המעבר לבית הקבוע. (צילום: עינת קדם)

 


רוזי יושבת על מדרגה, נשענת על עמוד של בניין. לובשת מכנסיים בצבע ורוד-בורדו, חולצה פרחונית ומעליה וסט מבד בצבע ביז', שיער ארוך חלק, פרח אדום גדול טבעי בצד ימין מעל האוזן, מחייכת.
רוזי באחד הרחובות סמוך לדירה השכורה בדרך בן גוריון רמת גן, ביום קבלת הוויזה שלה ממשרד הפנים (צילום: עינת קדם)

 


רוזי יושבת על כורסה עם כיסוי בד פרחוני, רגל על רגל, מחזיקה צלחת עם אוכל (פנסט), אוכלת ומחייכת למצלמה. לובשת מכנסיים קצרים לבנים, גופייה כחולה, נעלי אצבע, שיער כהה חלק אסוף לחצי קוקו.
רוזי בדירה השכורה ברמת גן (צילום: עינת קדם)

 


רוזי בצד ימין מחבקת אותי. שיער כהה עד הכתפיים, משקפי שמחש, מחייכת. אני בגופייה כחולה, חובשת כובע קש רחב שוליים, שרשרת, קעקוע בכתף שמאל. שתינו מחייכות.
רוזי ואני בדירה השכורה ברמת גן (צילום: עינת קדם)


רוזי שוכבת על הדשא על הצד עם הפנים (בצד שמאל) אלינו, נשענת על יד ימין. לובשת שמלה ירוקה קצרה פרחונית עם כתפיות, יחפה, מרכיבה משקפי שמש, שיער פזור כהה ארוך. מאחוריה צמחייה ירוקה.
רוזי בגינה באחד הרחובות הסמוכים לבית הקבוע ברמת גן (צילום: עינת קדם) 








רוזי יושבת על מדרגה מאבן מול הים ומסובבת את פניה וגופה לאחור למצלמה. לובשת חולצה קצרה כחולה, חובשת כובע קש רחב שוליים, שיער כהה ארוך חלק חצי אסוף, מחייכת.
רוזי בחוף ירושלים (ליד בית האופרה) בתל אביב (צילום: עינת קדם)


הירקות שרוזי אוהבת ומגדלת בגינה שלנו: בצד ימין חציל, מקדימה אַמְפָּלָיָה (ירק מר מאוד אבל בריא, שמשלבים בתבשיל ירקות, מרק ועוד). מאחור - מָלוֹנְגָי (עלים ששמים בעיקר במרק), עלים של דלעת ופרחים של דלעת (משלבים בתבשיל ירקות) (צילום: עינת קדם)

 


רוזי נשענת לאחור על המושב, ידיה משולבות לאחור מאחורי ראשה, מסתכלת למעלה. לובשת אוברול קצר כחול, מאופרת. לידה מונח תיק שחור.
רוזי בנמל תל אביב (צילום: עינת קדם)


רוזי מפנה את מבטה לנוף שנשקף דרך חלון הרכבת. לובשת חולצה פרחונית, מכנסי טייץ שחורים, שיער ארוך כהה חלק. על ברכיה מונח תיק שחור.
רוזי ברכבת (צילום: עינת קדם)


רוזי גן משחקים ברחובות (צילום: עינת קדם)


רוזי יושבת על מדרגה מול אגם הירקון, מסובבת את פניה ואת גופה הצידה. לובשת אוברול קצר כחול, נועלת נעלי ספורט בצבע תכלת, שיער ארוך כהה חלק חצי אסוף, מאופרת.
רוזי בפארק הירקון בתל אביב (צילום: עינת קדם)




רוזי משלבת את ידיה מאחורי הראש, שיער אסוף, לובשת פיז'מת פלנל ורודה עם דמות מצוירת צהובה במרכז שמחזיקה מטרייה צהובה. מחייכת.
רוזי בדירה השכורה ברמת גן (צילום: עינת קדם)


רוזי ואני ברחוב. רוזי בצד ימין, לובשת חולצה פרחונית ומעליה עליונית מבד בצבע ביז'. אני בכיסא הגלגלים, לובשת חולצה פרחונית, שיער חום חלק קארה.
רוזי ואני ליד משרד הפנים ברמת גן, ביום שבו רוזי קיבלה את הוויזה שלה (צילום: עינת קדם) 

(הצילומים והסרטונים הועלו בהסכמתה של רוזי).

הפוסט מופיע בספרי "אל תשכחי את השער". הספר בתהליכי הפקה.

צילום של כריכת הספר "אל תשכחי את השער" מאת עינת קדם. בצילום שביל עפר ארוך, משני צידיו מדרון דשא ועצי יער. בקדמת הצילום מחסום חשמלי. המחסום סוגר את המעבר לשביל, אך בצד שמאל נותר רווח צר למעבר.




1:53 04.04.2016
עינת, רעיון
נהניתי לקרוא, ואני תוהה עד כמה העברית של רוזי משקפת את התחביר והדקדוק של שפת אמה. למשל, מיקום המושא (כמו בדוגמה "אני דווקא אוהבת אותה"). אולי אפשר לשאול את רוזי?

עינת קדם 14:04 04.04.2016שירה
@שירה@ היי שירה, לא הבנתי את השאלה :)

שירה 22:41 04.04.2016שירה
@עינת קדם@
היי, התכוונתי שאולי אפשר לשאול את רוזי אם האופן שבו היא בונה משפטים בעברית נשען על האופן שבו יש לעשות זאת בשפת אימא (טגלוג?).

עינת קדם
00:01 05.04.2016שירה
@שירה@ אני מניחה שכן, לדעתי זה מבוסס גם
על מבנים באנגלית, אבל בעיקר על מה שהיא מכירה מהשפה שלה. יהיה לי קשה לברר את זה איתה, יש דברים שאני מתקשה להסביר גם באנגלית, אבל אנסה...

שירה
13:57 05.04.2016שירה
@עינת קדם@
תקדימי ותאמרי לה שיש לה קוראת חופרת במיוחד בבלוג :)

חפרת ומצאת-תאמין!
07:33 06.04.2016שירה
@עינת קדם@
שירה החביבה, שאלת לעניין! תחפשי עצי תחביר של פיליפינית ותשווי לציטוטים. את השפה את ממילא לא צריכה להבין כדי לעשות את זה. נשמח לשמוע דיווח על הממצאים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.