יום שבת, 18 במאי 2013

עם המכנסיים למטה

התפרסם בהארץ ב-18.5.2013

(צילום מסך: אתר סינמה סיטי, מאי 2013)
אולם 9 בסינמה סיטי גלילות שבו מוקרן הסרט "המטרה: הבית הלבן". הצפייה לנכים היא משורה 9 ו-11 (צילום מסך: אתר סינמה סיטי, מאי 2013, הסימונים באדום שלי)  


אולם 12 בסינמה סיטי גלילות שבו מוקרן הסרט "חיים טובים יותר". הצפייה לנכים היא מהשורה החמישית (צילום מסך: אתר סינמה סיטי, מאי 2013, הסימון באדום שלי)   

אולם 2 בסינמה סיטי גלילות שבו מוקרן הסרט "הקריאה". הצפייה לנכים היא מהשורה השנייה (צילום מסך: אתר סינמה סיטי, מאי 2013, הסימון באדום שלי)  
אולם 17 בסינמה סיטי גלילות שבו מוקרן הסרט "מחסל מקצועי". הצפייה לנכים היא מהשורה השלישית. ניסיתי לעבור מהמקום הריק שנוצר בצד השורה השלישית (לאחר שהכיסאות הוצאו) לכיסא בשורה הרביעית (צילום מסך: אתר סינמה סיטי, מאי 2013, הסימון באדום שלי) 

אני במפגש החברים של מגי ביד אליהו ב-16.5.2013 (צילום: עינת קדם)


אולם 20 בסינמה סיטי בראשון לציון שבו מוקרן הסרט "הקריאה". הצפייה לנכים היא מהשורה הראשונה (צילום מסך: אתר סינמה סיטי, מאי 2013, הסימון באדום שלי)  

אולם 18 בסינמה סיטי בראשון לציון שבו מוקרן הסרט "מחסל מקצועי". בכל האולמות בראשון הצפייה לנכים היא מהשורה הראשונה. אף שהבניין חדש ונבנה אחרי סינמה סיטי גלילות, אין בו כל חשיבה לצורכיהם של נכים (צילום מסך: אתר סינמה סיטי, מאי 2013, הסימון באדום שלי)  
(צילום מסך: אתר סינמה סיטי, מאי 2013, הסימונים באדום שלי)

אולם 6 בסינמה סיטי בראשון לציון שבו מוקרן הסרט "המקום בתוך היער". הצפייה לנכים היא מהשורה הראשונה (צילום מסך: אתר סינמה סיטי, מאי 2013, הסימון באדום שלי)  

"דגש מיוחד ניתן ברשת yes PLANET לכל סידורי הנכים בהתאם לחוק ומעבר לכך. שלושת בתי הקולנוע ברשת, שעומדים בכל התקנים הקיימים, מאפשרים נגישות מלאה לנכים בכסאות גלגלים". כמו בסינמה סיטי בראשון, גם ב"יס פלאנט" בקניון איילון ברמת גן, הסמוך למקום מגורינו, המשמעות של "נגישות" לנכים היא גישה בלבד ולא הנאה ואיכות הצפייה. הצפייה היא מהשורה הראשונה, צמוד למסך, ולכן אני לא יכולה לצפות שם בסרטים ביחד עם אפי וילדיו. כך גם בקולנוע "רב חן" בקניון גבעתיים הסמוך למקום מגורינו. (צילום מסך: אתר סינמה סיטי, מאי 2013)

___________________
10.11.13: היום שוחחתי עם מנכ"ל סינמה סיטי, מר אבי אדרי. אדרי הסביר שחלק מהאולמות בסינמה סיטי גלילות הם ישנים ובבנייתם היו אילוצים הנובעים מכך שהמקום נבנה על מגרשי חניה. באשר לסינמה סיטי בראשון לציון, המקום נבנה תוך חשיבה מלאה לנכים. המושבים המיועדים לנכים ממוקמים אמנם בשורה הראשונה, אך השורה הראשונה ממוקמת רחוק מהמסך, בדומה למרחק של שורה חמישית באולם רגיל. אדרי הוסיף והציע שבמקרה שבו אני (ואני מניחה שהוא התכוון גם לכל נכה אחר) מעוניינת לצפות בסרט בסינמה סיטי גלילות והסרט מוקרן באולם שבו הישיבה קרובה למסך, אני יכולה להתקשר אליהם והם יעבירו את הסרט לאולם אחר ביום שיוסכם עליו.

אפי ואני בסינמה סיטי בקיץ 2011 (צילום: עינת קדם)

הפוסט מופיע בספרי "להניח את הרגליים על הרגליות". הספר בתהליכי הפקה.

כריכת הספר "להניח את הרגליים על הרגליות" מאת עינת קדם. צילום של חורבה ישנה מאוד, נטושה, העומדת ריקה בשטח עם דשא ירוק ועצים ירוקים רבים מאחור. בחזית המבנה שתי דלתות. בצד ימין דלת מברזל. בחלקה העליון סורגים, מבעד לסורגים נראים חלקים מהעצים כיוון שאין קיר אחורי במבנה. בצד שמאל בחזית אין דלת, רק פתח, ובחלקו העליון של הפתח סורגים מברזל הזהים לסורגים בצד ימין. הסורגים פתוחים הצידה כמו חלון. מבעד לפתח נראים בבירור העצים מאחורי הבית.




1. נתי:
19 במאי, 2013, בשעה 13:25
כנכה שסתם הולך (עדיין) עם קביים, כבר מזמן ויתרתי על ביקור בבתי קולנוע.
בנוסף על אי הנוחות, הפרסומות האין סופיות והבקרובים, הנגישות במעט בתי הקולנוע שנותרו בחיפה היא לעג לרש.
מוריד סרטים באינטרנט ורואה אותם בנוחות בבית. בלי טובות

2. ירון:
19 במאי, 2013, בשעה 22:52
רגשת אותי והעצבת אותי.
גם אני נעזר בכ"ג – ואתרי הכרטיסים ברשת הם פשוט בדיחה – בהזמנות ליס פלנט אין שום דרך לדעת האם בקצה השורה יש קיר או מעבר רחב מספיק כך שאוכל להגיע עם כסא הגלגלים.

3. זום:
20 במאי, 2013, בשעה 09:01
כן, יותר ויותר אני מבין כמה נגישות לא נגמרת ברמפות

4. motior:
22 במאי, 2013, בשעה 07:34
עצוב מאוד.
חוסר המחשבה גם כשלכאורה יש מחשבה…

5. יעל:
5 ביולי, 2013, בשעה 09:56
את מצחיקה, מרגשת ונפלאה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.