יום שני, 21 באוגוסט 2017

רצינו להזכיר לך את הדברים החשובים באמת

פורסם בהארץ ב-21.8.2017

(צילום: עינת קדם)

 

רוזי בגינה, לובשת בגדים קצרים, מחזיקה צינור השקיה ומסתובבת בגינה. אני מדברת איתה ומצלמת אותה, לא רואים אותי. צולם ב-2.8.2017, הועלה והתפרסם בהסכמתה של רוזי


 

רוזי בגינה מדברת בטגלוג - צולם ב-8.8.2017, הועלה ליוטיוב ולכאן בהסכמתה של רוזי 

תרגום: 
עכשיו אני קוטפת את הקָמָטיס [עגבניה - וכאן עגבניות שרי], העלים יבשים, ואת האַמְפַּלָיָה [נראה כמו קישוא מקומט, מר מאוד אבל בריא והפיליפינים מאוד אוהבים לשלב את זה במאכלים שלהם]. 
אני אקח אותך, את העלים של האַמְפַּלָיָה אני אשים באוכל עם מוֹנְגוֹ [שעועית מש],  לָגוּטְקָה [יאאלה] אלה הירקות שלי.
לקחתי את האַמְפַּלָיָה, נשאר שם עוד אחד.
הינה סיבּוּיָס דָהוּן [עלי בצל]
הינה בּוּלַקְלָק [הפרחים]
ואלה טָלוֹנְג [חצילים].
יאאלה בּוּקָס [מחר] אני אקח אתכם ואבשל ירקות.
יאן [הינה] ירקות, אני לא צריכה לקנות.
חצילים קטנים, זה מָסָרָפּ [טעים]
צ'ילי, הינה, 
והינה הפאפאפיה שלי גדולה, הלוואי שתיתני לי פירות ואשים אותך במרק. 
הינה עלים של קָמוּטִי [תפוח אדמה מתוק]. הקָמוּטִי מסכן כי אני כל הזמן לוקחת ממנו את העלים לסלט. 
אני נהנית להשקות את הגינה כל יום אחר הצוהריים. 
הינה הפרחים שלי מאוד מָגָנְדָה [יפים].
זה צ'ילי מאוד חריף, הרבה מָרָמִי [פירות], הינה, זה טעים, אני שמה במרק סיניגָנְג [חמוץ]הינה השכנים שלנו רואים את זה, יו, יש הרבה צ'ילי, אני שמחה. 
הינה צ'ילי אדום [גמבה] מסתתר, אני אקח את הדָהוּן [עלים] ואשים בתבשיל המוֹנְגוֹ.
הינה, ירוק [פלפל ירוק לא חריף], הרבה עלים, אָטֶה [אחות] וֶרְנִי [פיליפינית שגרה באזור], אולי את רוצה בשביל לבשל מרק, תשלחי לי מסר אם את רוצה, אני אקטוף את העלים ואביא לך. אָטֶה וֶרְנִי.
או, נענע, רוזמרי, הינה, הינה, כמו השם שלי רוז.
הינה יצא כאן פרח, אני אשקה את הפרחים. 
עלים מסכנים, אני מוציאה אתכם [חותכת במספריים את העלים היבשים של העגבניות], או, נָלַגְלָג [נפל]
[רואים פרחים צבעוניים ואת דלת הבית שלנו]: הינה בָּהַיי [הבית] שלנו, זה הבית של האָלָגָה [המעסיקה] שלי. 
[מראה את כל הגינה] הינה יש פה עוד. 
אני רוצה להחליף את העגבניות כי זה כבר יבש.

הפוסט מופיע בספרי "אל תשכחי את השער". הספר בתהליכי הפקה.

צילום של כריכת הספר "אל תשכחי את השער" מאת עינת קדם. בצילום שביל עפר ארוך, משני צידיו מדרון דשא ועצי יער. בקדמת הצילום מחסום חשמלי. המחסום סוגר את המעבר לשביל, אך בצד שמאל נותר רווח צר למעבר.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.