יום שני, 17 באוקטובר 2016

היום שבו קניתי צמחים שהונחו על הרמפה המובילה לביתי

פורסם בהארץ ב-17.10.2016

על המעקה רואים עציצים גדולים וצבעוניים עם צמחים. על הרצפה יש כיסא קטן מאוד מעץ, ומולו בצד ימין כיסא לבן מפלסטיק, ועליו ישן חתול (או חתולה?) למעלה כתוב בגדול: "חקרי לב: הבלוג של עינת קדם", ומתחת כתוב: "על עצמי, על הנכות, על נגישות, על המאבק על דירת נר, ונושאים נוספים שהתפרסמו בתפוז ובהארץ"
תמונת הנושא של הבלוג - המרפסת הקטנה שנוצרה בעקבות בניית הרמפה בביתי (צילום: עינת קדם) 

שביל עפר, ואבנים מסודרות בצד לפני הבנייה
מרץ 2016: בניית הרמפה (צילום: עינת קדם) 

הרמפה הגמורה, ארוכה ויורדת. מהזווית הזו - ישר וימינה עד לדלת. בצד ימין למטה יש גינה  (צילום: עינת קדם)

אפריל 2016: צילום מזווית אחרת: ממול מלבן הגינה היבשה, ובצד ימין וממול הרמפה (צילום: עינת קדם) 

עציצים לאורך השוליים השמאליים של הרמפה, מבטון צבוע בלבן
התמונה הכי יפה בעולם עבורי (צילום: עינת קדם)


האימייל ששלחתי לדפנה ממשרד השיכון ב-12.10.2016


שלום לך דפנה ולכל הצוות במשרד השיכון מחוז דן, 
אני שולחת לך כמה תמונות מהבית שלי. 
תודה רבה על הכל,
אני מברכת אתכם,
שנה טובה וגמר חתימה טובה,
בברכה,
עינת קדם    

4 תמונות שלי עם רוזי, ובהן רוזי יושבת לפניי על הרצפה ואני מחבקת אותה מאחור. אני לובשת טוניקה ארוכה בצבע בז', רוז' לובשת טוניקה ארוכה בצבע שחור. מאחורינו טפט של פילים על הקיר על רקע אדום קוראל.
ערב ראש השנה אוק' 2016: מתוך סדרה של צילומים שעשיתי עם רוזי בביתנו סמוך למעבר לבית החדש (צילום: עינת קדם)
3 תמונות. בימין רוזי מאחוריי מחבקת אותי, וברקע שתי היצירות הראשונות שלי; באמצעית אני לבד, ובשמאלית אני לבד על רקע טפט הפילים
ערב ראש השנה אוק' 2016 סמוך לכניסה לבית החדש. בצילום בצד ימין ובאמצע, היצירות שכתבתי עליהן בברלין-רמת גן ותבקשי משאלה, עינת (צילום: עינת קדם)

4  תמונות ובהן רוזי בפוזות שונות על הדשא. שיער שחור ארוך חלק, לובשת שמלה לבנה עם רקמה כחולה, מחייכת.
ערב יום כיפור אוק' 2016: מתוך סדרה של צילומים שעשיתי לרוזי ברחוב הסמוך (צילום: עינת קדם)

צילום בשעת ערב של העציצים שמונחים על הרמפה
ערב יום כיפור אוק' 2016 (צילום: עינת קדם) 

אני בכיסא הגלגלים ברמפה מול דלת ביתי בשעת ערב. לובשת חצאית כחולה פרחונית, חולצה לבנה ווסט שחור, מחייכת.
ערב יום כיפור, אוק' 2016. אני ברמפה המובילה לביתי. על הדלת מופיע שם משפחתי (צילום: עינת קדם)


ערב יום כיפור אוק' 2016: אפילו לחתול כיף כאן. (צילום: עינת קדם)
ממול רואים את הכניסה לבניין. הכניסה לביתי היא לא מכאן אלא דרך הרמפה. משמאל לכניסה יש גדר מאבן, עליה גדר מברזל לבן, ובקצה יש שער לבן מברזל, נעול, עם מדרגה גבוהה
שער הברזל בחצר, שהיה לפני שהגעתי (צילום: עינת קדם)

אוק' 2016: 3 צילומים: בצד שמאל שער הברזל הלבן פתוח. באמצע - גדר האבן צבועה, את גדר הברזל שהייתה עליה יצחק הוציא ואת השער. בצד ימין - במקום הריק יצחק עושה רמפה כדי שאוכל להיכנס לאזור הגינה (צילום: עינת קדם)

רוזי משקה את הפרחים בגינה. על ידיה כפפות בצבע תכלת, מחזיקה משפך מפלסטיק בצבע תכלת. לובשת מכנסי טייץ שחורים וחולצת טריקו פרחונית בתכלת.
מאי 2017 (צילום: עינת קדם) 

צילום מאותו יום - רוזי בגינה עם הגב אלינו
מאי 2017 (צילום: עינת קדם) 

יוני 2017 (צילום: עינת קדם) 

רוזי ברמפה, מסתכלת על העציצים. לובשת מכנסי ג'ינס קצרים, חולצה צבעונית, נועלת נעלי ספורט
אוג' 2017 (צילום: עינת קדם)

הגינה בצורת מלבן, כשנמצאים בתוכה ממול עם הגב לבית - הרמפה בצד ימין וממול עם מעקה ברזל לבן. את הגינה מקיפים עציצים מסביב. באמצע הגינה יש ערוגה עגולה ובה יעקב שתל עץ תפוז סיני.
אוג' 2017: השכן שלי יעקב נוטע עץ תפוז סיני בגינה (צילום: עינת קדם) 

נוב' 2017: 3 צילומים מקרוב של אדניות ארוכות על האדמה בגינה: בימין  - צ'ילי צהוב, באמצע - חצילים, בשמאל - גמבה (צילום: עינת קדם)
בצילום רואים עציצים צבעוניים, כל עציץ בצבע אחר (ורוד, חום, תכלת, סגולל, ירוק, צהוב, אדום, כתום ועוד), עם קישוטים בצבעים אחרים. בעציצים יש פרחים, בעיקר רקפות.
נוב' 2017: העציצים שהכנו - אני עיצבתי, רוזי ביצעה (צילום: עינת קדם) 
נוב' 2018: רוזי שותלת פרחי אמנון ותמר סביב התפוז הסיני (צילום: עינת קדם)
אוג' 2018: הגינה מגודרת משני הצדדים. את הגדר מצד ימין עשו השכנים, והגדר משמאל קיימת שנים רבות. מהצד של הרחוב ובשביל הכניסה לבניין זה פתוח (צילום: עינת קדם)

רוזי בבגדים קצרים משקה את הפרחים. באמצע יש עץ צעיר (תפוז סיני) וסביבו מעגל של פרחים צבעוניים
ספט' 2017 (צילום: עינת קדם)  

רוזי עם כפפות לבנות, שותלת פרחי אמנון ותמר צבעוניים בערוגה העגולה (שמגודרת באבנים חלקות לבנות) סביב עץ התפוז הסיני
נוב' 2017 (צילום: עינת קדם)   

רואים ממול את הגינה מבחוץ, אחריה את הרמפה, ובצד ימין המרוחק את הכניסה לבית שלי. בכניסה יש גג מעץ חום וקורות מעץ, שיוצרים מעין מרפסת קטנטנה
ינו' 2020 (צילום: עינת קדם) 

3 תמונות ובהן רוזי בגופייה לבנה עם הדפס ומכנסיים קצרים צבעוניים. בצד ימין רוזי עומדת ליד עץ פאפאיה עם פירות, מחזיקה ביד שעועית ירוקה ארוכה; באמצע היא מחזיקה שעועית ירוקה ארוכה; בצד שמאל היא מחזיקה שעועית ירוקה ארוכה ומסתכלת למצלמה
ספט' 2021: רוזי עם השעועית הירוקה שגידלה בגינה וליד עץ הפאפאיה (צילום: עינת קדם) 

מרץ 2022: עץ חדש ששתלנו - קלמונדין, לימון פיליפיני. רוזי רצתה עץ כזה כבר הרבה זמן והזמנתי ממשתלת וולך: "הקלמונדין הוא פרי ממשפחת ההדרים, טעמו לימוני עם ארומה תפוזית, נקרא גם "ליים פיליפיני", וכמו חבריו ההדרים - עשיר בויטמין סי. פירותיו קטנים וכתומים והם משמשים להכנת משקאות ורטבים במטבח הפיליפיני, המלזי והאינדונזי. ניתן להקפיא את פירותיו שלמים ולהשתמש בהם במקום קוביות קרח במים, קוקטייל או תה קר. העץ יחסית נמוך וענפיו סבוכים והוא ניתן לעיצוב כעץ בונסאי" (משתלת וולך) (צילום: עינת קדם)

אפריל 2022 (צילום: עינת קדם)

אפריל 2022 (צילום: עינת קדם)

אפריל 2022 (צילום: עינת קדם)

אפריל 2022 (צילום: עינת קדם)

אפריל 2022. בצד ימין רואים את הפתח והרמפה במקום השער שהיה (צילום: עינת קדם)

הפוסט מופיע בספרי "הוועדה דנה בבקשתךְ לתת לה בונבוניירה, והחליטה". הספר בתהליכי הפקה.

צילום כריכת הספר "הוועדה דנה בבקשתךְ לתת לה בונבוניירה, והחליטה". מרפסת קטנה פתוחה בקומת קרקע המשקיפה לחצר. במרפסת כיסא עץ קטן מאוד. מולו כיסא לבן מפלסטיק ועליו ישן חתול. במסגרת בטון מוגבהת מעט מהרצפה מונחים עציצים גדולים עם צמחים. ברקע שמיים עם עננים לבנים, ועליהם שם הספר ושם המחברת, עינת קדם.


1 רווי 
16:27 18.10.2016
בשעה טובה
בשעה טובה. בטוחה שדירתך החדשה תהיה עבורך מקור לאושר רב. ההתמודדות שלך מעוררת השראה

2 גיל 
10:07 20.10.2016
בהצלחה
עכשיו נותר לגנן את האזור שבין הרמפה לגדר. לשתול עץ או שניים וכמה שיחים ולהפוך את הכניסה לפינת חמד


3 יעל 
11:00 20.10.2016
עינת הגישה שלך לחיים מעוררת השראה,כל פעם מחדש

4 גינונת נהדרת 
11:37 20.10.2016
מזל טוב לך! שיהיה בהצלחה בביתך החדש!

5 אפרת 
11:46 20.10.2016
זמן מצויין לזרעי כובע הנזיר ואפונה ריחנית, הם יגדלו וישתרגו על העמודים

6 קוראת נרגשת 
11:55 20.10.2016
שיהיה לך הרבה טוב יקרה

7 בהצלחה ובשעה טובה! 
17:44 20.10.2016
בתור עורכת לשונית הייתי מצפה שתכתבי "כבש" ולא רמפה
בשין ימנית כמובן.

עינת קדם 
21:35 20.10.2016
תודה. אני רגילה ל"רמפה". "כבש" נשמע לי מוזר ולא קשור.

8 רונית 
20:06 20.10.2016
מקסים ומעורר השראה, מאחלת לך להעמיק שורשים וללבלב בבבית החדש

9 אבשלום אליצור 
11:39 24.10.2016
יופי
שימחת אותי כל כך! (האמת מגיע לי אחרי הצער למשמע תלאותייך שאיכשהו תמיד מכאיבות לי אישית.) כיף להסתכל. גינה זה דבר שיכול לשנות חיים. ותאמיני לי אין גבול למה שאפשר להפיק מחלקת אדמה, אפילו קטנה. ואשמח לתרום משהו מגינתי. חג שמח.

10 ושיהיה במזל טוב 
00:20 25.10.2016
ממליצה על שיחי גרניום פשוטים בכמה צבעים - צמח חזק ושמח!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.