יום שבת, 19 ביולי 2008

ברלין-רמת גן

(צילום: עינת קדם)

פורסם בתפוז ב-19.7.2008


במרכז סל מבד פרחוני גם פרחים, ובתוכו פרחים צבעוניים על רקע תכלת בהיר. זה הפוסטר, ומסביבו יצרתי מסגרת מקרעי מגזרי מגזין צבעוני עם פרחים צבעוניים מודבקים בצורת מלבן. בין הפוסטר לגזרי העיתון יצרתי מסגרת בצבע ביז' ממשחת עיצוב.
במרכז (סל הפרחים, הפרחים ורקע התכלת) - הפוסטר שקניתי באיקאה. כל השאר הוא יצירה שלי. זאת היצירה הראשונה שלי, יצרתי אותה בדירה השכורה בת"א והיא עברה איתי בכל הדירות השכורות עד מקום משכנה הקבוע ברמת גן (צילום: עינת קדם)

תמונה גדולה מאוד. במרכז עיגול כחול ובתוכו הדבקתי שני מלאכים מאבן לבנה וקישוטים בלבן. סביב העיגול - גזרי עיתון צבעוניים על רקע ורוד. המסגרת כחולה עבה.
אחת היצירות הראשונות שלי. מסביב אלה חתיכות שקרעתי מדפי מגזין. יצרתי אותה בדירה השכורה בת"א והיא ליוותה אותי כל השנים ותלויה בביתי הקבוע ברמת גן (צילום: עינת קדם)

המטרה לא היתה דיוק, אלא ביטוי חופשי, ככל העולה על דמיוני הפרוע. המוטיב המרכזי ביצירות שלי הוא פרחים, שמש, צהוב, זהב.

זאת תמונה שמצאתי ברחוב ועבדתי עליה בדירה השכורה ברח' נתן ברמת גן . היו עליה מעין כתמים צבעוניים בירוק, צהוב ואדום. כיסיתי אותם בצהוב זוהר, ועם האצבע חשפתי את הכתמים ויצרתי שמש וצורות שחושפות את הצבעים המקוריים המשתנים. (צילום: עינת קדם)

עם אבקת הזהב יש לי נטייה להיסחף. זה כל כך יפה ומלא חיים. את הפרחים אני יוצרת ללא עלים, ולרוב גבעוליהם מסולסלים. יש שטוענים שזה נראה כמו זרעים של גבר בדהירה לעבר הביצית. לדעתם זה מכוון, או שאולי זו שאיפה כמוסה ומודחקת שלי שהזרעים יחדרו לתוכי ויתפתחו לילדים.

יצירה קטנה יחסית לשאר ובה 3 פרחים. הכותרת של הפרחים הם על רקע של בד קטיפה סגול, והגבעולים שלהם (בלי עלים) הם על רקע צבע לבן. הפרחים עגולים מתחרה לבנה, ובמרכז עיגול קטן שחור.
החלק העליון הסגול הוא מבד קטיפה, והפרחים הם מתחרה. יצרתי אותה בדירה השכורה ברח' נתן ברמת גן (צילום: עינת קדם)


קנבס מלבני לרוחב. במרכז מעין בית חום-אפור, וסביבו רקע לבן קטן. בצד ימין שמש גדולה עם קרניים שמקרינות על הבית, ומסביב 4 צבעים של רקעים זוהרים: למעלה בכחול, בצד שמאל בסגול, למטה בחום ובצד ימין באדום.
במרכז ובצד שמאל - הפוסטר שהדבקתי ונשאר חלקית. באמצע זה נראה כמו בית ובצד זה נראה כמו עצים. על הבית יש שמש חזקה שיצרתי, והרקע שיצרתי מסביב זוהר מהשמש שמקרינה עליו. יצרתי אותה בדירה השכורה ברח' נתן ברמת גן (צילום: עינת קדם)

אני עומדת, נשענת על גדר מברזל. לובשת מכנסי ג'ינס משופשפים, סווצ'ר תכלת דהוי, צעיף בורדו-שחור מבד משי, נעלי ספורט סגולות. שיער חום כהה קצוץ, מחייכת. מאחורי הגדר שנמצאת על גשר - נהר מים, וברקע נוף יפהפה של הרים וצמחייה.
תמונה משוויץ שבה רואים את הסווצ'ר, הג'ינס הקרוע ונעלי הספורט שלבשתי בברלין (צילום: עינת קדם)


בצד ימין רואים חלק מהיצירה הגדולה - בדירה השכורה בתל אביב שבה יצרתי את שתי היצירות (צילום: עינת קדם, 2010)
היצירות בדירה השכורה בנתן, רמת גן (צילום: עינת קדם, 2010)

היצירות בדירה השכורה באלוף דוד, רמת גן (צילום: עינת קדם, פבר' 2013)

היצירות בביתי הקבוע ברמת גן - מתוך אם נגזר עליי למות, לפחות שתהיה לי כרית (צילום: עינת קדם, מאי 2021)

הפוסט מופיע בספרי "אל תשכחי את השער". הספר בתהליכי הפקה.

צילום של כריכת הספר "אל תשכחי את השער" מאת עינת קדם. בצילום שביל עפר ארוך, משני צידיו מדרון דשא ועצי יער. בקדמת הצילום מחסום חשמלי. המחסום סוגר את המעבר לשביל, אך בצד שמאל נותר רווח צר למעבר.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.