יום שבת, 25 בספטמבר 2021

חוף נגיש

התפרסם בפייסבוק ב-25.9.2021

כשהגענו לטיילת אמרתי לרוזי שתמהר לטבול במים עם חברות שלה לפני שיהיה קר, ושאני אחכה לה בטיילת. פתאום אני רואה שיש שביל, ושהשביל נכנס לתוך החול!

חוף נגיש בטיילת תל אביב ליד מגדלי האופרה. שביל ארוך, ומשני צידיו חול. בסוף השביל רואים משני הצדדים אנשים ושמשיות, וממול ים ושמיים
(צילום: עינת קדם)


הרבה זמן לא הייתי בים, אני מתכוונת לטיילת, כי בשבילי המשמעות של "חוף ים" היא להישאר בחוץ בטיילת. אתמול הגעתי לטיילת בת"א אחרי כמעט שלוש שנים שלא ביקרתי. בדרך כלל אנחנו מגיעים למגדלי האופרה. למקום הזה הגעתי תמיד בילדותי עם הוריי. הם קראו לזה "לשאוף אוויר". וכשסיימנו לטייל חיכינו לאוטובוס ברח' אלנבי, לפעמים שעות. ליד התחנה היה קיוסק קטן שמכר גלידת ויטמן. רק מלכתוב על הגלידה הזו דופק הלב במהירות מהתרגשות. לגלידה הזאת היה טעם מיוחד שאני לא מוצאת באף גלידה, משובחת ככל שתהיה. זאת הייתה תקופה אחרת. כמעט הכול השתנה, לטוב ולרע.

אתמול הייתה לי הפתעה מרגשת. כשהגענו לטיילת אמרתי לרוזי שתמהר לטבול במים עם חברות שלה לפני שיהיה קר, ושאני אחכה לה בטיילת. פתאום אני רואה שיש שביל, ושהשביל נכנס לתוך החול! אני חושבת שבכל החוף שמעו את צרחות השמחה שלי ושל רוזי. לא הפסקנו לצעוק. אני כל הזמן אני מספרת לרוזי על המושג "נגישות" ועל משמעותו עבור כל סוגי המוגבלות. "נגישותתתת" היא התחילה לצעוק "נגישותתתת".

זה היה מרגש. התקרבתי למים עם כיסא הגלגלים עד כמה שאפשר. זה היה מרגש לראות את רוזי קופצת במים עם חברותיה. אני מודה שבצד השמחה טיפה צבט לי בלב. הייתי מתה להיכנס לתוך המים, לקפוץ ולגרוף בידיי את החול, כמו פעם. אבל לא צריך להיות חמדנים. זה היה אחד הימים המאושרים בחיי. ברגע שהגענו כבר נהייתי רעבה. בזה כלום לא השתנה. אוויר החוף עושה את זה.

בזמנו כשהבעיה החלה והתחלתי לצלוע, מומחה ברפואה סינית אמר לי שהחמצן באוויר הים טוב ומרפא ושאגיע כל יום לחוף הים ואלך יחפה בתוך החול לפחות חצי שעה. אתם חושבים שלא עשיתי את זה? כל יום כמו שעון אחרי יום עבודה ארוך, הגעתי לשם וצעדתי כמו ילדה טובה, עד שכבר לא יכולתי או שהתייאשתי, אני כבר לא זוכרת מה בא קודם.

אז הינה, חוף ים נגיש כמו שצריך.

4 תמונות: למעלה ולמטה בימין - רוזי המטפלת שלי מהפיליפינים מתחת לסככה, עם שתי חברות שלה מהפיליפינים. למעלה ולמטה בשמאל: רוזי עם חברה שלה מהפיליפינים שיושבת על כיסא. בצילומים נשקף מאחור בניין בית האופרה.
24.9.2021: רוזי וחברות שלה בסככה הנגישה (צילום: עינת קדם)

4 צילומים של רוזי בסככה הנגישה- בשלושה מהם רוזי יושבת בתנוחות שונות על כיסא כתום מתחת לסככה, וברביעי היא נשענת על אחת מקורות הסככה. לובשת שמלה ירוקה ועליונית ירוקה. פנים עגולות, שיער כהה אסוף, מחייכת.
24.9.2021: רוזי בסככה הנגישה: "רוזי, עכשיו תישעני ככה, יופי. עכשיו תסתכלי לשם." (צילום: עינת קדם)



מתחת לסככה: אני בכיסא גלגלים, מאחוריי רוזי ושתי חברותיה. ארבעתנו מחייכות.
24.9.2021: רוזי, חברות של רוזי ואני בסככה הנגישה (צילום: עינת קדם)


השביל הנגיש בחוף תל אביב, ליד מגדלי האופרה: שביל ארוך, ומשני צידיו חול. בסוף השביל רואים משני הצדדים אנשים ושמשיות, וממול ים ושמיים
24.9.2021: השביל הנגיש בחוף תל אביב, ליד מגדלי האופרה. מניחים אותו החל מהסככה הנגישה והוא מגיע קרוב לים (צילום: עינת קדם) 




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.