יום ראשון, 5 בינואר 2014

איך היה סופהשבוע שלך?

התפרסם בהארץ ב-5.1.2014




צבע עורה של מגי שחום, שיערה שחור חלק ארוך, אסוף בקוקו שחציו בא מעל כתף ימין. עגילי זהב עגולים קטנים, פנים ארוכים, רזה, כבת 45 בצילום,. חולצת טריקו אדומה, מחייכת.
מגי, המטפלת מהודו. צולם בינואר 2014 (צילום: עינת קדם)



אני מחבקת אותי מאחור, היא לובשת חולצת טריקו צהובה, צוחקת. אני לובשת חולצה ורודה מכופתרת פתוחה ומתחת גופייה לבנה, מחייכת.
מגי ואני, צולם בשבת במאי 2014 באירוע של חברים שלה בכנסייה ביפו, שאליו היא הזמינה אותי ואת אפי (צילום: עינת קדם)


צילום בחצי גוף. לובשת חולצה בוורוד בהיר מאוד ומעליה ג'קט שחור. שיער חלק קארה גוונים. משעינה את הראש על יד שמאל.
אני בפבר' 2014 (צילום: עינת קדם)

הפוסט מופיע בספרי "הוועדה דנה בבקשתךְ לתת לה בונבוניירה, והחליטה". הספר בתהליכי הפקה.

צילום כריכת הספר "הוועדה דנה בבקשתךְ לתת לה בונבוניירה, והחליטה". מרפסת קטנה פתוחה בקומת קרקע המשקיפה לחצר. במרפסת כיסא עץ קטן מאוד. מולו כיסא לבן מפלסטיק ועליו ישן חתול. במסגרת בטון מוגבהת מעט מהרצפה מונחים עציצים גדולים עם צמחים. ברקע שמיים עם עננים לבנים, ועליהם שם הספר ושם המחברת, עינת קדם.



1. את בסדר, לא כולם:
5 בינואר, 2014, בשעה 16:49
למזלה של המטפלת שלך את מעסיקה נוחה, אינך רודה בה ואינך מעבידה אותה בפרך ומקפידה על זכויותיה. זה בוודאי גם משתלם לך. עובדים זרים רבים מנוצלים, כלואים 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע עם קשיש דמנטי לחלוטין לפעמים אפילו נאלצים לחלוק אתו את החדר. אחרים מנוצלים על ידי ילדיו של הקשיש המטופל שדורשים מהם גם לנקות את בתיהם ולעשות עבורם שרותים שכמובן אסור להם על פי החוזה לתת. הם מאוימים בגירוש מהארץ, הם סובלים השפלות, הטרדות מיניות ואפילו אלימות פיזית, אך הם אינם יכולים להרשות לעצמם להתלונן כדי שלא יגורשו לפני שהספיקו להחזיר את הוצאות הבאתם לארץ.


2. א:
5 בינואר, 2014, בשעה 20:43
יש לנו נסיון ארוך של כמעט 20 שנה עם מטפלות. מלבד הבעייה הבסיסית שהן רחוקות מן הבית ובזה אי אפשר לעזור, הן זוכות לכל התנאים וליחס מצוין. קונות כל מזון שהן רוצות, ולא מעט מהן לצערנו גם גונבות מצרכים , כסף , בגדים. זו תופעה ידועה ומוכרת. בית הורי התרוקן בשלב מסוים מבגדים, מצעים, מגבות ועוד.

3. ריש לקיש:
5 בינואר, 2014, בשעה 23:02
טולסטוי. לפחות טולסטוי. איכות של פרס נובל. לצערנו טולסטוי לא קיבל אותו.
או שלא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.